Canon EF 35mm f/2.0

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Canon EF 35mm f/2.0 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

reisfotograaf 26-09-2012
Geschreven voor: Canon EF 35mm f/2.0

Zocht een 35mm voor low light en straat/reisfotografie. Ga normaal alleen voor de L objectieven van Canon maar € 1.500 vond ik iets teveel van het goede. Heb alle reviews gelezen en blijkt dat deze het L objectief van Canon benaderd. Is misschien fractioneel minder scherp uit het midden maar vanaf f4 heb je daar geen last meer van. Is natuurlijk iets minder degelijk en niet Weather sealed maar in de regen fotografeer ik toch niet.

Heeft iets last van vignettering op groot diafragma maar dat kan je heel goed corrigeren in Lightroom. Bij felle zon af en toe iets last van flair maar niet storend. Stelt goed scherp maar hunt heel soms bij heel weinig contrast op mijn 5D MKIII. Al met al een hele dikke voldoende.